توسعه کسب و کار
در اینجا با مفموم توسعه کسب و کار و خدمات ما در این حوزه آشنا خواهید شد.
از بین ۵ نوع استراتژی توسعه کسب و کار
کدامیک برای شما مناسبتر است؟
- توسعه سهم محصول در بازار فعلی
- توسعه محصول جدید در بازار فعلی
- توسعه بازار جدید برای محصول فعلی
- خلق محصول جدید برای بازار جدید
- تغییر یا بهبود مدل کسب و کار
مشاوره با ما رایگان است.
برای انتخاب مناسبترین استراتژی توسعه
یک جلسه گپ و گفت دوستانه مهمان ما باشید.
ما چطور بهترین سناریو توسعه کسب و کار را انتخاب می کنیم؟
- طراحی سناریوهای مختلف مبتنی بر بازار
- آنالیز سرمایهگذاری هر سناریو
- آنالیز ریسک هر سناریو
- بررسی بازدهی هر سناریو
- آنالیزSWOT تطبیقی سناریو منتخب
- اجرای سناریو توسعه کسب و کار
داستان توسعه استارتاپ مد و پوشاک
گام به گام برای رشد، به روش ما
بسیاری از افراد در مورد واژه توسعه کسب و کار ابهام دارند و در مورد نقش مدیران این بخش تصورات گوناگونی در مجموعهها وجود دارد. واقعیت آن است که معمولاً توسعه کسب و کار وظیفه اصلی مدیرعامل و هیات مدیره شرکتها است و در شرکتهای کوچکتر این نقش را خود بنیانگذاران بر عهده میگیرند. با بزرگتر شدن سازمانها و اهمیت یافتن نقش مدیریت مالی و کنترل فروش و مسائل کلان توسط مدیرعامل، به تدریج وظیفه امور توسعه از مدیرعامل به مدیران توسعه کسب و کار منتقل میشود که ارتباط تنگاتنگی بین آنها و مدیرعامل وجود دارد و در کنار مدیر فروش و مدیر بازاریابی نقشی تکمیلی برای توسعه شرکت بازی میکنند.
هر چند یک مدیر توسعه بنگاه میتواند نقشهای متفاوتی را در یک سازمان برای همسو شدن بخشهای مختلف بازی کند، اما اصلیترین وظیفه او در حقیقت در ماتریس آنسوف خلاصه شده است. اینکه سازمان را در یکی از چهار جهت توسعه محصول، توسعه بازار، نفوذ و یا ایجاد تنوع هدایت کند. اما مساله اصلی، چگونگی تصمیمگیری صحیح برای استفاده از منابع در یکی از این مسیرها است؟ برای اینکه توسعه بنگاه بیشترین بازده را داشته باشد، یک مدیر توسعه باید چند مهارت را داشته باشد. ابتدا این توانایی را داشته باشد که در قالب استراتژیهای مختلف، سناریو ایجاد کند. دوم برای اجرای سناریوها، امکانسنجی فنی و اقتصادی انجام دهد. سوم بازده و ریسک هر سناریو را حساب کند و در نهایت بیشترین تطبیقپذیری آنها با شرایط سازمان را از طریق SWOT بررسی نماید. سناریو برنده، خط مشی آتی شرکت برای توسعه بنگاه خواهد بود.
روش ما برای توسعه فروش شما
ما با مجموعههای زیادی جهت توسعه کسب و کار آنها همکاری داشتیم و الگوی اصلی که برای همه آنها بکار بردهایم، به شکلی بوده که در بالا توضیح داده شد. ابتدا بر اساس چرخه عمر محصول، سوابق فروش و شرایط بازار داخلی و خارجی و بررسی رقبا، سناریوهایی مبتنی بر طرح نفوذ در بازار فعلی با محصولات فعلی، توسعه محصولات جدید برای بازار فعلی، ورود به بازارهای جدید با محصولات فعلی و نیز گزینه پر ریسک خلق محصولات جدید برای بازارهای جدید را طراحی میکنیم. سپس وارد فاز امکانسنجی اقتصادی این سناریوها میشویم تا ببینیم هر سناریو ما را در رسیدن به هدفگذاری شرکت چقدر نزدیک میکند.