صادرات و بینالمللی سازی
چطور صادرات کنیم؟ به کجا صادرات کنیم؟ از کجا شروع کنیم؟
صادرات مناسب چه شرکتهایی است؟
- قبلا در بازار داخلی یا هدف، موفقیتهایی کسب کرده باشند.
- توان مناسب سازماندهی و سرمایهگذاری ارزی داشته باشند.
- دارای زیرساخت یا شریک تجاری در خارج از ایران باشند.
- محصول با استانداردهای بینالمللی و الزامات قانونی بازار هدف را داشته باشند.
- شرکت بتواند حداقل یک مزیت رقابتی در بازار هدف ایجاد کند.
کدام محصول؟
- دارای تقاضای پایدار
- دارای دوره عمر تکنولوژی یا مصرف
- سهولت حمل و نقل
- دارای هزینه ورود متناسب با سهم قابل کسب از بازار
کدام کشور؟
- نرخ رشد مثبت واردات کالا
- ضریب هرفیندال مناسب
- تراز تجاری منفی در کالا
- اندازه واردات بیش از حداقل توجیه اقتصادی صادرات
کدام استراتژی ورود؟
- استفاده از تعرفه با کمترین عوارض گمرکی
- استفاده از ابزار انتقال فناوری در صورت لزوم
- طراحی مارکتینگ منطبق با الگوی هافستد
- قابلیت کسب جایگاه متمایز یا متمرکز در بازار هدف
خدمات جامع ما در حوزه صادرات و بازاریابی صادراتی
خدمات جامع ما در حوزه صادرات و بازاریابی صادراتی
۱) ارزیابی آمادگی صادرات
در ارزیابی آمادگی صادرات، وضعیت کلی محصول، شرکت، توانمندی مالی، توانمندی فروش، بازاریابی و تبلیغات، توانایی لجستیک، توانایی نیروی انسانی و تعهدات مدیریت ارشد به صادرات ارزیابی می شود.
۲) شناسایی بازار هدف صادراتی
هر محصول و خدمتی متناسب با بازارهایی است که نیاز به آن محصول یا خدمت دارند. با استفاده از ابزارهای مختلفی آمارهای واردات کالا و یا میزان علاقمندی مردم آن کشور به کالا بررسی می شود و کشورهای هدف صادرات اولویت بندی می شوند.
۳) امکانسنجی صادراتی
با انتخاب بازار هدف صادراتی، باید سودآوری صادرات به بازار هدف امکان سنجی شود. در این خصوص تراز بازرگانی، ضریب هرفیندال، هزینه های حمل و نقل، عوارض گمرکی، تعرفه های صادراتی، قیمت محصولات رقیب و … بررسی می شوند تا توجیه پذیری صادرات اثبات شود.
۴) استراتژی ورود به بازار هدف
در این فاز باید محصول صادراتی را با توجه به موقعیت محصولات رقیب در بازار هدف، جایگاه یابی کرد. بر این اساس بازار هدف صادراتی STP می شود و الگوی بازاریابی بر اساس شاخصهای هافستد طراحی می شود.
چرا گروه توسعه کسب و کار سولوشا انتخاب مناسبی به عنوان مشاور شماست؟
تیم ما با بیش از ۱۵ سال سابقه و وجود شبکهای از پارتنرهای تجاری در اقصی نقاط دنیا، تاکنون به بیش از ۶۰ شرکت ایرانی خدمات بازاریابی صادراتی و توسعه بینالمللی کسب و کار ارائه داده است. این مسیر را با ما سریع و مطمئن طی کنید.
چه چیزی برای کسب و کار شما عرضه میکنیم؟
- شناسایی بازار هدف صادراتی
- انتخاب استراتژی بازاریابی صادراتی مبتنی بر محتوا
- شناسایی گوشه بازار (Niche Market) صنعت شما برای رقابت با شرکتهای بزرگ بینالمللی
- ایجاد وبسایت با کارایی بالا و بهینهسازی مستمر محتوا مبتنی بر اصول سئو گوگل و هوش مصنوعی
با روش کار ما بیشتر آشنا شوید.
چه چیزی برای کسب و کار شما عرضه میکنیم؟
- شناسایی بازار هدف صادراتی
- انتخاب استراتژی بازاریابی صادراتی مبتنی بر محتوا
- شناسایی گوشه بازار (Niche Market) صنعت شما برای رقابت با شرکتهای بزرگ بینالمللی
- ایجاد وبسایت با کارایی بالا و بهینهسازی مستمر محتوا مبتنی بر اصول سئو گوگل و هوش مصنوعی
با روش کار ما بیشتر آشنا شوید.